tisdag 19 januari 2010

Tankarna växlar

Sist var jag frustrerad över allt jag inte hann. Att formulera tankarna i bokstäver, hjälpte mig att bearbeta dem. Började försöka tänka tvärtom.

Jag hinner faktiskt en hel del!

  • Jag har två små barn som jag blir bättre och bättre att vara närvarande i.
  • Jag tillbringar (om inte 40 timmar i veckan) många timmar på jobbet.
  • Jag satte upp ett mål inför hösten om att träna minst 2 gånger i veckan, helst 3 och det gör jag!
  • Huset och alla saker hålls i trim.
  • Jag försöker sova minst 8 timmar varje dygn.
  • .... och dessutom hinner jag då och då pyssla och ägna mig åt projekt.

och allt detta (och mycket till) trots att jag bara har 24 timmar om dygnet

Inser bara ännu tydligare att det handlar om prioriteringar. Att välja vad jag ska göra. Vill jag ägna mig åt något annat än plock och städ på kvällen - då är det ok. Det kanske blir lite rörigare hemma, men överlag tycker jag att vi har det ok hemma, det är ingen katastrof om några tråkiga saker inte hinns med.

Allt behöver inte vara perfekt!!

Om barnen mår bra ska jag ta med dem till simhallen efter jobbet och ikväll ska jag "pyssla"! Jag ska börja på en tavla.

Inga kommentarer: