onsdag 27 april 2011

Uppskattad - ja tack!


Det regnar ute. Känns lite konstigt. Inser att det är länge sedan det regnade. Den sista tiden har det varit solsken och åter solsken. På sin höjd har några få moln täckt solen.

Nu blir luften ren och klar. Det är nog mycket som mår bra av lite regn nu. Det är torrt i markerna och fullt av pollen i luften. Regnet ger ny energi!


För en tid sedan fick jag en utmaning av Fröken Kråknäs och nu har jag även fått en award av densamme.

Tack så innerligt Katarina, det värmer!

Jag ska villigt erkänna att jag hittills varit dålig på att ta tag i utmaningar/awarder som jag fått, men den här gången gör jag slag i saken.

Utmaningen går ut på att skriva 8 saker om mig själv som ni inte känner till. Får lite prestationsångest ;-) Vad ska jag skriva? Vad kan vara roligt att veta? Bestämmer mig för en salig blandning av stor och smått.



  • Jag bor i "fjärde storstadsregionen" ;-)
    Säg mig vad de inte kan hitta på för att försöka marknadsföra städer....?

  • Jag har insett att jag älskar hav och vidder. Att stå och se ut över orörda fjäll eller ett hav.

  • Jag har genomfört en svensk klassiker

  • Jag älskar att skratta

  • Jag gillar att gunga på fjäderfigurer i lekparker

  • Jag var blyg som barn. Något som kanske en del är skeptiska till nu.....

  • Jag har klappat en tiger (och dessutom hjälpt till med kastreringen av densamme....)

  • Jag gillar att prova på nya saker. Här har ni tjejen som har ett cv som sträcker sig från knyppling till klättring ;-)

Nu vet ni lite, lite mer om mig!

Istället för att skicka utmaningen vidare, väljer jag att utmana dig som läser det här inlägget! Skriv en kommentar och berätta något nytt om dig.


Ha en underbar dag!!

4 kommentarer:

Vida sa...

Jag vet inte om det är nytt för alla.. men jag har sommarjobbat i skogen med röjsåg vilket inte så många tror när jag berättar om det...

Jag behövde verkligen den där energin och fortsätter att fylla på med mer och begränsar så gott jag kan det som tar min energi..

Kramar från Liv

Min plats i solen sa...

Grattis till den vlförtjänta awarden Anneli! :) Du är värd alla awarder som finns för din fina och kloka blogg. Jag blir alltid lika glad när jag kikar in här hos dig och du får mig att tänka, känna och tycka. Sådant gillar jag.

Roligt att "lära känna dig" lite ytterligare genom dina punkter. :)

Något nytt om mig är kanske att jag har arbetat som au-pair i London i min ungdom.

Sköt om dig och ha en fin Valborg Anneli!

Kram Lotta

Den nakna coachen sa...

Underbart!

Vilken bra utmaning :)

Den ska jag ta tillvara. Hoppas att du får en härlig dag med många skratt.

Kram
/Linda

Anonym sa...

Jag har åkt rutschkanna (i långklänning) nerför marmorräcket i Blå Hallen i Stockholm. Jag kunde bara inte låta bli och det är jag stolt över.
Kram
Mamma