onsdag 26 december 2012

För en tid sedan fick jag ett SMS från en vän som satt och tittade på TV. Han satt och tittade på "Berg flyttar in" och reagerade på att jag var lik Carina Berg.
Jag blev förvånad! Hon som ser så bra ut. Hade lite svårt att se likheterna.

Häromdagen satt jag själv framför ett gammalt avsnitt av samma program. Tänkte på kommentaren som jag hade fått.
Hon ser bra ut. Men hon är inte "vacker" på det där skönhetsideala sättet. Utan det som gör henne vacker i mina ögon är att hon har en stark personlighet. Tänkte på andra personer som jag tycker är vackra. I nästan samtliga fall är de vackra för att de har en speciell personlighet.

Jämförde min och Bergs personlighet och hittade likheter. Nyfikenheten glittrar om henne, hon skrattar gärna, hon är busig, hon provar på saker och hon är intresserad av människor. Hon har självdistans.

Och här springer alla omkring och jagar skönhetsideal, när det enda som behövs är att du låter din personlighet blomstra och ta plats. Att du inte snällt fogar in dig i "ramen" utan vågar vara DIG själv.

Så just idag vågar jag tänka:
Skönheten sitter i personligheten
Jag är vacker!

Och så mycket härligare att vara vacker på ett sätt som kommer andra till del genom omtanke, lyssnande, nyfikenhet, skratt och busighet.

7 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Jag blir glad och varm inombords av att läsa ditt inlägg Anneli. Du har så rätt. För mig är skönhet hos en människa energi, glädje och ett varmt hjärta. Och fast jag aldrig har sett någon bild av dig eller träffat dig så är du vacker för mig. För du har ett stort, bultande hjärta som är fyllt av så mycket visdom, glädje och omtanke.

Ta hand om dig du vackra!♥

Kram Lotta

Min plats i solen sa...

Kram på dig Anneli!♥

Min plats i solen sa...

Glad påsk kära vän!♥

Kram Lotta

Alla kan sy sa...

Hamnade här via en annans blogg där du lämnat en kommentar om kakfat. Visst är det en bra idé! Själv har jag också testat att göra med färdiga kakfatsstativ, och har även sådana stativ till salu på min blogg för den som är intresserad. http://allakansy.blogspot.se/2012/09/alla-kan-goratillverka-egna-kakfat.html
Vill man prova även en sådan variant, kostar dem jag har hemma 60 kr/st inklusive porto inom Sverige. Tack för fin inspiration!

Min plats i solen sa...

Kram på dig Anneli. Jag hoppas att du har det bra och njuter i vårsolen.♥

Kram Lotta

a kitchen in the country sa...

Hej du fina!

Tack snälla du för din kommentar hos mig. Vad roligt att höra av dig igen. Att veta att du finns där ute och förhoppningsvis har det riktigt gott.

Jag kände att det var dags att gå vidare, skriva mina böcker och satsa på fotografi. Därför avslutade jag bloggen. Men jag saknar bloggandet och beslutade därför att påbörja ett nytt bloggäventyr. Något helt nytt men också väldigt mycket samma. Men eftersom jag skriver på engelska så sparar jag mina svenska ord till böckerna istället. :)

Ta hand om dig vännen och njut av sköna sommardagar!♥

Kram Charlie (dvs Lotta som numera finns på denna adress)

a kitchen in the country sa...

Kram på dig Anneli. Jag hoppas att du har det gott.♥

Kram