måndag 18 april 2011

Växtkraft

I fredags när jag gick hem från jobbet, var träden utanför fönstret fortfarande bruna och kala, nu lyser de ljusgröna....
Vilken otrolig växtkraft!
Om det finns en sådan växtkraft i träden och i växterna, som ser så icke-levande ut, vilka krafter finns det då inte inom dig som människa?

Kraft att växa som människa, kraft att utvecklas, kraft att leva livet som du vill leva det.


Göm inte undan den kraften, förminska den inte. Leta istället reda på den, ta ut den i ljuset och ta väl tillvara på den.


I helgen har jag fått vara tillsammans med familjen. Vi, min brors familj, mamma och pappa har varit på Kolmården.
Borta från vardagen. Vi har njutit av att vara ute, tittat på djur, ätit god mat, suttit kvar vid bordet och pratat, busat i poolerna.

Så skönt med ett ställe som har familjen som målgrupp. Alla kan
slappna av, liten som stor. Barnen får finnas till och höras, det gör att de inte alls har något behov av att höras.... Inget tjat, inget hysch.

Hade underbar utsikt ut mot "havet". Några båtar hade redan vågat sig ut.
På kvällen speglade sig månen i glittrande vatten. Så vackert!

Om någon fortfarande tvekar, kan jag gå i god för att....

.....sommaren är på gång!!

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...

Lät som en alldeles fantastisk helg. Att bara vara och njuta av dagarna tillsammans :)

Kram Maria

Hildas hem - Sofia sa...

Jag blir lika förundrad varje vår att det kan ske en sådan otrolig förändring så snabbt! Det känns väldigt bra att vi har allt det ljusa och gröna framför oss :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vad härligt att du är tillbaka igen! :) Du har varit saknad ska du veta.

Ja, växtkraften i naturen ska man sannerligen inte underskatta och detsamma gäller oss människor i allra högsta grad också. Vi kan så mycket mer än vad vi tror.

Vad härligt ni har haft det och jag kan bara hålla med dig, Kolmården är ett väldigt trevligt ställe. Både för barn och vuxna. :)

Ha en riktigt fin påsk kära du och ta hand om dig.

Kram från Skåne (är vi har 19 grader i skuggan idag)

Fröken Kråknäs på vift sa...

Växtkraft är förunderligt både hos människor och natur. När man tror att det har slutat växa så bara väller kraften fram helt plötsligt. Den verkar bara ha vilat sig för att få ny kraft. Oj, vad flummig jag blev nu... men jag tror att du förstår.

Kramar Katarina

Vida sa...

Växtkraften är den starkaste kraften inom oss... men så behöver den rätt förutsättningar ibland och ibland spränger den asfalt i jakt på syre, vatten och ljusets kraft.

kramen

Anonym sa...

Vi, pappa och mamma kan bara hålla med om en fantastisk helg i Kolmården. Bara finnas och må bra. Så mycket barn som bara fanns, de fick verkligen finnas till därför märktes de knappt. Men mysigast var det ändå att få vara där med våra barn och deras barn samt respektive. Tack snälla ni.
Kram
Mamma