fredag 15 april 2011

Livet, våren




Många tankar och funderingar har virvlat runt i huvudet den sista tiden. Tankar som är svåra att formulera här på bloggen. Så den har fått vila.

Men är det kanske dags att börja skriva igen?

Gör ett försök, får se om orden tystnar igen.

Det har hänt mycket sedan sist, vintern har blivit till en underbar vår! Jag kan inte få nog av att höra fåglarna kvittra, av att se solens upp och nedgång. Jag fascineras av alla underbara blommor som helt plötsligt står där och tar över det bruna, gråa. Jag känner dofterna av gräs och fukt.

Hittar nya vårtecken på varje ny löprunda. En igelkott som kilar över gångstråket, en fladdermus som gör loopar över vattnet, solen som glittrar över vattnet.

Tar mig tid att sitta på parkbänkar i solen och njuta.

Livet kan gå upp och ned - men jag känner mig tillfreds. Jag får trots allt leva bland allt detta vackra. Vilken tur jag har!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Livet går upp och ner, ibland finns orden och ibland inte.
Skönt att allt är bra :)

Kram Maria

LisaMatilda sa...

Det är kanske i lugnet och solskenet som inspirationen återvänder...

Helene sa...

Tänk vad ofta du skriver just precis sånt som tänker och känner...

Kram kära du,

//Helene

Unknown sa...

Välkommen tillbaka, jag har saknat dina ord. Jag känner ofta igen mig i det du skriver. Kram Therese

NjutVarjeDag sa...

Tack ska ni ha för era värmande ord! Det känns gott i hjärtat.

/Anneli