tisdag 3 november 2009

Klok sambo

Det tar emot att erkänna det, men ibland är min kära sambo mycket klokare än jag..... Därmed inte sagt att det är ofta;-)
Igår kväll insåg han hur trött jag var, vilket jag inte hade insett. När vi hade lagt barnen sa han åt mig att ägna resten av kvällen åt något roligt. Jag själv var inställd på att dammsuga och självklart var min spontana tanke - "inte kan jag göra något roligt när jag skulle dammsuga". Dumt!!
Tro det eller inte - det visade sig att det inte var någon brådska med dammsugningen. Dammtussarna låg snällt kvar och väntade tills idag - jag behövde inte alls vara rädd för att de skulle försvinna.
Vad jag gjorde istället? Jo, jag hade inte ork till några stora projekt, utan jag pysslade några julkort.

Ikväll kändes det lättare att ta fram dammsugaren, det blev till och med ett varv med svabben efteråt. Var tvungen att testa rengöringsmedlet som jag köpt. Nu luktar det gott här hemma!

Inga kommentarer: