tisdag 10 november 2009

Tisdagsfunderingar

Tänk att det finns så mycket roligt i livet. Så många saker som jag vill prova på. Det gäller dock att hitta balansen - att se till att fundera på vad jag vill göra framöver, men inte fastna i grubblerier utan leva varje dag, varje minut.
Vi människor räknar ofta tiden i dagar och timmar, men sällan i minuter. Om vi istället börjar se minuterna tror jag att vi blir bättre på att leva i nuet.

Har tillbringat ytterligare en dag hemma med en sjuk son. Med ens blir jag medveten av mitt för tillfället stora behov av att få varva ned och vara hemma. Att hinna umgås, hinna pyssla och framförallt inte känna mig ständigt på väg från en aktivtet till en annan såväl psysiskt som fysiskt.

Jag övar och övar och jag blir bättre på att njuta varje dag och se det positiva i livet, men jag kan fortfarande bli mycket bättre.
Idag vid middagen bad jag alla att berätta tre saker som hade varit bra med just den här dagen - det blev smått såväl som stort. En bra påminnelse på vad man uppskattar och också en inblick i vad de andra i familjen uppskattar mest.

Gör mer av det roliga och mindre av det tråkiga!! Den dag då du inte kan komma på tre saker som har varit bra med dagen - då är det hög tid att börja fundera på ditt liv!!!


Inga kommentarer: