torsdag 5 november 2009

Njuta en grådaskig dag

Unnade mig en lång träningspromenad på lunchen idag. Vädret är grått, grått och snöblandat regn faller från himlen. En sån dag då den naturliga tanken är att stanna inne och kura. Jag valde att trotsa vädret och jag gjorde rätt. Det var uppfriskande och härligt och jag fick en lång samtalsstund med en vän. Återvände både piggare och gladare.

Lite eftertanke och jag insåg att det troligen är dessa gråa, trista dagar som vi verkligen behöver komma ut. En dag då solen skiner får vi ljus på de korta "transportsträckorna" vi gör, till och från bil eller buss, ett ärende o.s.v. Även inomhus nås vi av ljuset klara och fina dagar. Men dagar som den här - när det är riktigt grått, behöver vi vistas längre tid ute för att få samma mängd ljus.


Med andra ord - låt oss tänka om och ta oss ut även när det är grått. Jag garanterar dessutom att det känns ännu bättre att krypa upp i soffan och kura efter en promenad i "ruskväder".

Inga kommentarer: