torsdag 20 maj 2010

Alla dagar är livet!

Kommer på mig själv med att önska att maj ska vara över. Det är intensivt på arbetet nu - många saker som ska vara färdiga i maj. Det är lätt att önska att det redan skulle vara klart.
Men....., de här dagarna är en del av mitt liv. Inte vill jag bli av med nästan två veckor av det.

I boken "Drömliv" (av bl.a. Kajsa Ingemarsson) nämner de i ett stycke att man bör möta varje händelse och person med inställningen att den har något att lära oss. Att det är ytterligare en lektion i vår ständiga utbildning. Även de gånger vi råkar ut för något jobbigt eller möter en arg person - lär vi oss något av det! Det kanske inte är roligt - men vi blir klokare!

Så..... vad kommer dessa intensiva veckor att lära mig? Troligen att det mesta löser sig.....;-)

Och det är inte bara jobb. Ikväll ska vi på "skolkväll" där dottern uppträder och imorgon är det dags för den årliga brännbollsfesten på jobbet. Saker som det är lätt att känna ytterligare måsten kring och som det kan vara svårt att hitta ork till. Fast det är roliga saker!

Så - en dag i taget! Fixa det jag hinner fixa och se till att vara glad och ha roligt under tiden!

Inga kommentarer: