söndag 23 maj 2010

Det ordnar sig!

Tog en liten paus i jobbet. Har mot mina principer åkt till jobbet några timmar. (Det är inte mot mina principer att åka till jobbet, utan att jag gör det på min fria tid. Vore nog kämpigt med arbetsgivaren annars....., om jag hade som princip att inte åka till jobbet över huvudtaget.....).
Kom fram till att jag mådde bäst av att jobba lite extra - för att hinna klart med allt i tid och för att jag ska må bättre under den kommande veckan. Lättare att hålla ev. stress i schack.

Och jag blir bättre och bättre på inställningen att det mesta löser sig! Gör ditt bästa - så får du på något sätt ofta hjälp med resten.

"Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag!"

Dags för ett sista ryck - sen ska jag hem och slappa. Jag ska välja att sätta mig med en bok - framför att fixa!

Inga kommentarer: