måndag 28 juni 2010

Medelhavet?

Det känns som att bo vid medelhavet. Varmt och behagligt från tidig morgon till sen kväll (troligen även natt - men då sover jag!).

Passar på att vara ute mycket. Har fått ny energi - småprojekten avlöser varandra. Försöker hitta nya anledningar att vara ute för att inte behöva gå in och ta tag i saker där;-)

Jag är lycklig som får bo i ett hus. Bara att öppna altandörren och gå in och ut som jag vill hela dagen.

Gick en kvällspromenad härom kvällen. Det var så vackert. Vatten, vackra vyer och grönska. Önskade att jag hade kameran med mig - men det är nästintill omöjligt att fånga känslan i en bild. Den lagrades på näthinneminnet och i hjärtat istället. Enda nackdelen är att den lätt bleknar med tiden.

1 kommentar:

Outi sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig. Jag blev jätteglad! Det är länge sen jag kände ork att läsa bloggar. Jobbet tar den mesta energin just nu. Ändå tycker jag att din blogg är en av de allra mest intressanta, vilsamma och viktiga.

Apropå det där med lastmaskiner... Det finns ett ställe som heter Syllerstorpett utanför Ödeshög (vet inte hur långt bort du bor) där man kan få prova på att köra det mesta som det finns en motor i. Alla de maskiner du räknade upp finns där! Nackdelen är att man måste vara ett gäng på minst 10 personer som bokar in sig på ett "event". Jag har aldrig varit där, men hört talas om att det är väldigt roligt. För vuxna.

Här är länken http://www.syllerstorpett.com/motor.htm

Kram Outi