torsdag 2 december 2010

Är jag konstig?

Det känns som jag är den enda som tycker att denna svinkalla kyla är lite fascinerande. Tänk att det kan bli så kallt.
Tar på mig vintermunderingen med täckbyxor, täckjacka, öronlappsmössa och tycker att det är ganska härligt.

Och det kommer ju knappast att vara -20 grader hela vintern.

Och snön - den är vit. det innebär att det blir ljusare!

Jag förstår om det var de som står ute hela dagarna som klagade över kylan. Eller busschaufförerna som hela dagarna sitter och kör i halt väglag och som sitter mitt emellan ute och inne. Varmt i bussen - dörrar som öppnas hela tiden och släpper in kall luft. Inte lätt att klä sig rätt då....

Men det är inte de som klagar.

Ska vi försöka att fokusera på det härliga i vädret idag?

4 kommentarer:

Helena sa...

Precis, det finns ju som bekant inga dåliga väder. ;)

Outi sa...

Med kläder i rätt material, i lager på lager, är den här kylan inget problem. Jag trodde att det skulle vara värre att röja snö på jobbet, än det faktiskt var. Vädret utgjorde inget problem alls, så det var bara att njuta :)

Kram, Outi

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Visst är det så, att både kyla och snötäcke är övergående och att det gäller att njuta den korta tid de är här. Själv njuter jag av den härliga snön som vi har fått i massor här nere i söder nu. Dels för att vi så sällan får både snö och mycket snö hä nere. Och dels för att det blir så ljust och fint av snön. Julstämning direkt! :)

Ha en fin vinterhelg Anneli
Kram Lotta

NjutVarjeDag sa...

Tack alla tre!! Kände mig ett tag väldigt ensam i mitt tyckande....

/Anneli