onsdag 29 december 2010

Ut med det gamla.....

Jullovet har fortsatt som det började. Tack!!
Jag har umgåtts med nära och kära. Dagarna flyger iväg.

Som vanligt efter ett tag, börjar det krypa lite i mig. Känner mig "onyttig". Gillar att göra saker helt enkelt. Idag samlade vi familjens energi till att rensa barnens lekrum. Trodde att det skulle bli en tuff fajt, med många - "nej!!! den vill vi ha kvar". Men det gick jättebra. Nu har vi en flyttkartong med saker som vi ska ge bort eller som barnen får sälja på loppis samt en stor plastsäck som ska till tippen.

Kan bara bekräfta det jag tänkt innan - varför åker man till McDonalds?? Vi kunde rensa ur en hel låda med bara McDonalds saker..... Illa, illa!!!

Ikväll ska jag fylla på med ny energi genom Poweryoga. Precis vad jag behöver nu. Använda musklerna lite, samtidigt som jag finner ro och harmoni igen!

Snart nytt år....
Undrar vad det innehåller.
Börjar fundera så smått på vad jag VILL att det ska innehålla.

På återseende!

5 kommentarer:

Helene sa...

Vill titta in och önska dig ett riktigt gott nytt år!

Jag känner att jag börjat hitta kraft och harmoni igen så snart är jag nog igång och bloggar och hälsar på här ute igen.

Jag smider noggranna, härliga planer för 2011 - det tycker jag att du ska göra också :) Inspirerande mål som ger massor av ny energi och utveckling. Nästa år kommer att bli det bästa någonsin!

Stor kram, Helene

Unknown sa...

...ja...ni är verkligen värda att vara vår mönsterfamilj ;-)...vi ses!
/B

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Vad duktiga ni är som har ägnat mellandagarna åt att rensa ut. Här är jag rädd att det har blivit lite av den varan. Men i morgon, då åker julen ut här hemma så då laddar även vår familj om. ;)

Tack för ett härligt inspirerande bloggår kära Anneli! :) Jag är så glad att du hittade till mig och lämnade en kommentar den där gången så att jag hittade hit till dig. Du är så klok och får mig alltid att tänka till, känna och le igenkännande med dina inlägg. Tack för att du inspirerar! :)

Ett riktgt gott nytt år önskar jag dig!

Kram Lotta

Outi sa...

Vill önska dig allt gott inför detta nya, okända år som nu har börjat. Och... tja... varför åker man till McDonald's egentligen? Egentligen? Där gav du mig något att tugga på :)

Varma kramar, Outi

NjutVarjeDag sa...

Helene: Blir glad att höra att du är på "g" igen! Har saknat dig! Och visst ska vi ha ett underbart 2011!!

Björn: Jag som trodde att vi hade sabbat det "epitetet" ;-)

Lotta: Tack för de varma orden! Det brukar slå mig hur många intressanta, spännande personer som det finns där "ute" - som bara slumpen avgör om man kommer i kontakt med eller inte!
Glad att jag hittade din blogg!

Outi: Tack! Säg till om du kommer på svaret;-)