torsdag 9 december 2010

Spännande brev

Hittade av en slump en spännande sida på nätet. Det är ett företag som tar hand om och arkiverar brev för att sedan skicka det till mottagaren ett önskat datum.

Tänk dig - du kan skriva ett brev till dina barn som de sedan får när de blivit stora. Där kan du skriva roliga sakerna som de har sagt och gjort, du kan berätta för dem om deras liv som barn eller berätta saker om dig själv och ditt liv.

Men förnuftet måste nog vara med. Att tänka efter hur brevet tas emot beroende på vad som har hänt under de år som gått. Tänk tillexempel att få ett brev från en avliden släkting..., det kan nog bli chockartat om det inte klart framgår hur brevet kom till. En bra förklaring i början av brevet så blir upplevelsen istället något väldigt speciellt och troligen mycket uppskattad.

Eller så skriver du ett brev till dig själv, med dina önskningar och drömmar om framtiden och så dimper det ned i brevlådan om 5 år. Har hört flera som gjort just detta - men som sparar breven själva och tar fram dem efter ett antal år (hur man nu kommer ihåg det;-)). De har i många fall blivit förvånade över hur många av deras drömmar som faktiskt har blivit uppfyllda.
Troligtvis är det så att du bara genom att formulera dina önskningar skriftligt påbörjar en omedveten process.

Nyfiken på adressen till sidan som jag hittade? Du hittar den på Tidskapsel

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

När jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt på den där reklamen som går på tv just nu om att skicka sms till någon i framtiden och om hur det kanske inte alltid är så lyckat. ;)

Men jag gilar idén med att skicka ett brev till sig själv. Kan vara roligt att se hur man tänkte då och hur man har utvecklats sedan dess. Lite av den känslan får jag då jag läser igenom mina dagböcker från tonårstiden. Då ser man verkligen hur tiden går, hur man förändras som person men också att vissa saker förblir desamma.

Ha en riktigt fin helg Anneli!

Kram Lotta