tisdag 13 april 2010

Dörren öppen....

En lugn och skön dag hemma. Mys och lite pyssel med en tjej som nu mår ganska bra. Bakat, sytt och tittat på film.

Det var riktigt kallt imorse, men solen lockades fram och det blev riktig vårvärme på framåt dagen. Härligt att ha altandörren öppen hela eftermiddagen, ger riktig sommarkänsla!

Känner hur jag varvar ner. Kommer ifatt mig själv igen.

Tänk om det var en ledig, oplanerad dag lite då och då mitt i veckorna som stod på spel i lotterierna - då skulle jag börja köpa lotter! Hellre det än drösvis med pengar som lottas ut. De skulle bara ge mig huvudbry om vad jag skulle göra av dem. Jag tror inte att det spelar någon roll hur mycket pengar man har - mycket vill bara ha mer.
Nä..., jag är tacksam och glad att jag har tillräckligt med pengar för att slippa bekymra mig om det vardagliga. Jag kan köpa mat, jag kan köpa de kläder som barnen behöver och jag kan unna mig saker då och då.

Lyckan hänger inte i saker och pengar utan i att vara nöjd med det jag har. Och det som jag inte är nöjd med - det får jag försöka förändra. Vi är inga offer under omständigheterna - vi har alltid ett val!

Göra dina egna val!

1 kommentar:

Outi sa...

Många människor i yrkeslivet skulle nog må bra av att få vara hemma en dag mitt i veckan och bara skrota. Göra det som faller en in, eller inte göra något alls. Lära sig att känna igen när man är hungrig eller törstig till exempel...

Nu kom katten Filur och han vill gosa lite. Bäst att göra som han säger. Ha det så gott idag!

Kram Outi