söndag 11 april 2010

Längesen sist

Sitter och tittar ut - solen skiner. Det ser lockande ut. Småkrassliga barn gör att vi är inne. Hoppas solen är kvar till eftermiddagen - då får det bli en löptur!

Över en vecka har gått sedan jag var inne sist. Det är "mycket" nu. Försöker behålla lugnet och lyckas bra med det - men tillfällena att ägna sig åt att skriva har inte prioriterats. I stunder när det är mycket på jobbet - gäller det att fylla på reserverna genom att umgås med familj och vänner. Inte genom umgänge med datorn;-)

Håller på att fixa här hemma - tapetsera bland annat. Men det har fått ta sin tid. Det gäller att behålla balansen. Är det mycket på jobbet - får det inte vara för mycket hemma. Har sänkt kraven för hur det få se ut här hemma. Det är jag och min familj som bor här - ingen annan! Det viktiga är att vi trivs - inte att andra tycker att det är fint!

Nu ska jag mot mina principer - sätta mig med lite jobb en stund. Kommer att må bättre av att ha klarat av några saker innan jobbveckan kör igång igen.

Ta vara på er! Hoppas vi ses snart igen!

1 kommentar:

Outi sa...

Du har så skön inställning till livet. Man måste ju inte ha bråttom, och man måste inte heller göra allt på en gång. Jag har kanske sagt det förut, men jag tycker så mycket om dina kloka blogginlägg.

Önskar dig en lugn och balanserad vecka, kram Outi