måndag 12 oktober 2009

Både lyx och mys i vardagen


Unnade mig en liten stund ledigt idag och smet iväg på ansiktsbehandling. Det är så skönt att låta någon annan pyssla om en ibland. Bara ligga och njuta.

Fick en skön promenad på vägen hem. Ett tack till kollegan som tack vare sin glömskhet gav mig en "kvällspromenad";-) Öppnade dörren hemma och möttes av ljudet av en sprakande brasa och barnröst som ropar "Hej mamma". Satte mig en stund med barnen framför TV:n. Den ena i knäet med huvudet lutat mot min hals och den andra tätt intill vid min sida. Kan jag begära mer av livet?
Grillade korv över elden - mys och smidig kvällsmat i ett.

Nu när barnen lagt sig för kvällen, samlar jag lite energi, sätter på ljudboken i öronen och tar ett välbehövligt varv med dammsugaren.

Det gäller att hitta sätten att njuta av det lilla!

Inga kommentarer: