lördag 17 oktober 2009

Tvetydiga känslor.....

Samma sak varje gång....
Jag ser fram emot att komma iväg en vecka. Få tid att landa och bara umgås med mina älsklingar. Men som alltid tycker jag dagarna innan, att det kanske vore lika skönt att vara hemma. Varför undrar ni säkert...., jo jag avskyr verkligen att packa. Jag försöker göra det till något positivt, men det känns alltid som jag går och plockar lite här och lite där och liksom aldrig blir färdig.
Efter lunchen kände jag att nä, nu får det räcka. Så jag tog med mig barnen ut i trädgården - de var 1-2 timmar på studsmattan;-) Snart dags att plocka ned den - vad ska de då göra ute...
Själv sysselsatte jag mig med evighetsprojektet äpplen. Denna gång blev det fem säckar som kördes iväg. I år har det verkligen varit äppleår, tycker vi brukar få ganska mycket äpplen - men inte så här mycket!
Första åren vi bodde i huset hade jag lite dåligt samvete för att jag inte tog tillvara på äpplena bättre, men nu har jag bestämt mig för att ta till vara det jag vill och inte ha dåligt samvete för det som blir förstört.
När vi kom in lagade jag varm choklad till barnen och åt morfars bullar till.
Så nu har jag fått lite ny energi!


Inga kommentarer: