onsdag 14 oktober 2009

Vardagsmotion

De små valen i vardagen spelar stor roll.
Det var kallt ute idag med - utrustade mig med både mössa och Lovikavantar imorse. Hade ett inplanerat möte idag med en person som arbetar några kilometer bort. Kylan gjorde det lockande att ta bilen, men jag bestämde mig för att vara lite "obekväm" och cykla. Visst var det lite kallt om kinderna, men härligt att få lite ljus och massor av frisk luft. Valet gjorde "transporten" till en njutning och inte bara en sträcka som skulle avverkas. Jag hann titta och njuta av alla vackra löv, röda bär och molnen på himlen. Som bonus fick jag dessutom lite vardagsmotion, något som man aldrig kan få för mycket av.

Avslutade arbetsdagen med ett pilatespass innan jag blev upphämtad och hemskjutsad. Hemma satt pappa och barnen i soffan och mamma höll just på att duka av middagen. Det är mysigt att sitta vid bordet och äta med barnen - men det är lätt att energireserverna tar slut innan vi hamnar där. Nu hade jag hunnit fylla på energi och harmoni under träningen och när vi kom hem kunde jag med glädje och full av ork ta med barnen ned för ett bad.
Det blev snorkelprovning i badkaret inför semesterresan;-)

Det känns som kvällarna enbart ägnas åt praktiska saker nu. Är sugen på att pyssla, trodde att jag kanske skulle hinna något ikväll. Men det är alltid praktiska saker att fixa innan en resa.

Inga kommentarer: