tisdag 27 oktober 2009

Fulltankad med energi


Har haft en underbar vecka på Cypern tillsammans med familjen. Har njutit av värme, sol, bad och att bara vara få vara. Ett välkommet avbrott i en lång höst. Gav mig åter igen perspektiv på tillvaron och på vad som verkligen är viktigt och vad som inte är det. Nu gäller det bara att komma ihåg det när jag återvänder till vardagen och alla påhittade "måsten" och krav på hur "det ska vara".

Nu låter det som om livet bara leker, men även jag drabbas av motgångar. Här på bloggen väljer jag dock att inte fokusera på dem. Bland annat så blev min son sjuk under semestern och fick tillbringa en natt på "sjukhus", men han är bra igen. Det goda med det är att jag med förnyad kraft inser hur kär familjen är, hur tomt det vore utan den!

Återvände till ett Sverige i regnrusk, men kunde ändå inte låta bli att förundras över de underbara färgerna som vi fortfarande omges av. Trädgården är full med
löv som bara ligger där i högar och väntar på att sparkas i.

Ta vara på dagarna och stanna upp - vi behöver inte ha så bråttom jämt!

Inga kommentarer: