fredag 16 oktober 2009

Tid att reflektera?

Nu väntar en veckas ledigt. Under veckan har jag en uppgift att göra - jag ska formulera mål. Det är en uppgift från mentorprogrammet som jag går. Jag ska ta fram ett mål för "livet" - vad som är viktigt för mig, vad jag vill. Och så ett mål för det närmaste året. Med utgångspunkt från mina mål ska jag göra en handlingsplan - saker som jag ska göra för att närma mig målet.
Inte lätt, men spännande. Dessutom ska målen gå att mäta om de uppfylls eller inte.
Inspirerad av uppgiften från mentorprogrammet har jag börjat fundera på andra målsättningar - bland annat utifrån de frågor som jag fick svara på inför hälsoundersökningen som jag var på igår. Även denna kommer att följas upp - om ett halvår. Med andra ord ett bra tillfälle att sätta upp mål och utvärdera dem om ett halvår. Har jag kommit närmare målen? Kanske till och med hunnit uppfylla dem.

Inga kommentarer: