söndag 20 december 2009

Full fart i skidspåret

Det blev en lugn förmiddag med spel och pyssel. Jag gjorde små lerplattor att sätta i arrangemang, med texten God Jul och Lev nu. Dottern ville prova och gjorde en alldeles egen med texten Lev lyckan. En härlig text som hon kom på alldeles själv.

Nu på eftermiddagen blev det en tur till skogen, där det finns både skidspår och pulkabacke. Mina egna skidor hade jag lämnat hemma, men jag saknade dem, när barnen "pinnande" iväg i spåret. En hel del trillande, men lika fort var de uppe igen och ingen frustation utan bara skratt!!
Mörkret hade redan sänkt sig när vi kom tillbaka till backen, men det stoppade oss inte. Fram med stjärtlapparna och upp i backen.
När vi röda om kinderna kom hem, väntade varm choklad och mys framför brasan.

Är så tacksam för dessa dagar tillsammans med familjen - utan julstress och en massa måsten. Har bestämt mig för att ha en lugn och skön jul i år. Än så länge har jag lyckats.

Inga kommentarer: