fredag 25 december 2009

Härlig jul

Vilken bra julafton det blev. Jag brukar tycka att tiden före jul är bättre än själva julafton. Men vi fick en härlig julafton. Vi firar julen hemma hos min bror på landet, tillsammans med min familj och mamma och pappa och svägerskans familj. Det skulle kunna bli fullständigt kaos, men det är lugnt och skönt. Vi vuxna hjälps åt med det praktiska och barnen leker tillsammans.
Det ända som saknas är en långpromenad, men tiden går fort;-)

Fick flera fina julklappar som jag blev väldigt glad över. En av dem räcker läääänge och värmer hjärtat lite extra. Fick av min kära ett fadderbarn i Sydamerika. Jag har pratat om att jag tycker att vi ska ta ett fadderbarn, men det är mycket jag pratar om....;-)

Idag är det rusk ute - inte kallt, men blött snöfall blåser sidledes. Förmiddagens långpromenad var ändå skön. Blir mycket gladare och nöjdare när jag har fått röra på mig.
Nu väntar mer julmat hos "andra sidan" av släkten. Är så tacksam för att vi har sett till att vi inte behöver åka från dörr till dörr men barnen på julafton, utan istället delar upp det på två dagar.

Hann förresten med att tända ljus, sjunka ned i soffan och titta på en film kvällen före dopparedan;-). Det var lika skönt som jag hade förväntat mig!

Inga kommentarer: