söndag 27 december 2009

Smak på ledigt

Har börjat få riktig smak på att vara ledig. Dagar fulla av tid och fullt med möjligheter att umgås med familjen. Att ta sig tid att sitta ned och spela spel med barnen, att göra små utflykter till skridskobanan eller bara vara ute och leka i snön, sovmornar, promenader på egen hand med ljudbok i öronen....., inte mycket att klaga på;-) Ingen stress och ingen jäkt.

Var inne i stan på förmiddagen och köpte hjälm till mig, jag gillar verkligen inte att handla nu för tiden. Helst vill jag slippa det helt.... Tack och lov att jag har en sambo som har tagit på sig att handla mat. Är verkligen tacksam för det!!!

Som vanligt börjar jag känna mig lite rastlös över att jag inte gör något mer...., nu när jag har tid att pyssla. Ska nog börja med lite småsaker som jag känner för. Det är den där ständiga svåra frågan - vad vill jag göra? Att söka svaret i sitt inre och inte ta hänsyn till vad omvärlden har för prioriteringar på vad alla "bör" ägna sig åt, vad som är populärt....

Prioritera och ägna tid åt det som du tycker om - strunta i alla andra (så länge ingen blir lidande av det, mer än möjligtvis avundsjuka för att du gör det du vill....).

Inga kommentarer: