fredag 18 december 2009

Välj din egen jul

Det har hänt mycket sista månaden, men jag väljer istället att fokusera här och nu. Det är den tiden nu när många lever under otrolig stress - självpåtagen press för alla julförberedelser som "måste" göras.
Jag tycker om julen, men bara om den är på mina och min familjs villkor. Det vill säga att jag inte stressar sönder mig för att det är jul, utan väljer att göra det som jag tycker är roligt. Baka med barnen, pyssla, göra julkort m.m.. Storstädningar och julklappsinköp i överfulla affärer med stressade människor - det skippar jag! Att dagarna innan jul kunna strunta i förberedelser och istället ta stjärtlappen och åka med barnen när de vill det - det är lycka!

Ännu bättre blir det av att snön har kommit! Jag längtar ut och vill vara ute. Det är vitt, ljust och härligt!


Det ska bli skönt att få vara ledig i jul, att få ladda batterierna och umgås med familjen.

Försök koppla bort alla måsten över julen! Ingen blir glad av att du på juldagen säckar ihop i fåtöljen och inte har några krafter kvar! Fundera på hur du vill ha din jul!!

Inga kommentarer: