onsdag 23 december 2009

Granen står så grön och grann.....

Imorgon är det julafton. Om jag skulle råka glömma har mina barn snart påminnt mig;-)
Har precis kommit in efter att ha varit ute i snön och skottat och lekt med barnen. Vi lekte tafatt och trilla i snön tills vi var blöta av både snö och svett;-)
Synd egentligen att skotta - kan inte snön få ligga där ren,vit och orörd?

Granen är klädd - det fixade barnen på ett kick. Det är så lätt att var där och tycka till om hur det ska göras och hur en gran ska se ut. Men.... för vems skull har vi granen? För vår egen eller för att besökarna ska utbrista ett åååhhhh, så fin!? I år plockade jag fram kulorna och så fick barnen pynta granen - den blev jättefin!

Som alltid finns det lite kvar att göra innan julafton, även om kraven är lågt satta. Längtar efter att få sjunka ned i soffan framför TV:n och titta på en film. Det längtar jag alltid efter dagen före julafton, men jag brukar aldrig hinna det. Vi får se hur det går ikväll......, vem vet trägen kanske vinner.

Hoppas alla får en riktigt skön och härlig jul!


Inga kommentarer: