torsdag 3 mars 2011

En underbar värld

Nu börjar den avta i huvudet, men de senaste veckorna har jag gått runt med den här låten i huvudet. Kanske ingen typisk låt för en tjej på 35+...., men jag gillar den helt enkelt.



Och texten talar om det där som jag så ofta återkommer till.
Se dig omkring, se allt vackert runt omkring dig.
Allt vardagligt - som ändå är så värdefullt!


I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself
what a wonderful world.

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself
what a wonderful world.

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.

I hear babies crying, I watch them grow
They'll learn much more than I'll never know
And I think to myself
what a wonderful world

Yes I think to myself
what a wonderful world.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Detta är min absoluta favoritlåt :)
idag känner jag att den är precis rätt. Suttit ute idag och verkligen känt mig så tacksam
Kram Maria

Hildas hem - Sofia sa...

Jag älskar också den låten - och jag är bara 33 ;)

Jag önskar dig en härlig fredag!
Kram Sofia

LisaMatilda sa...

Vad härligt med en så positiv och glad låt i huvudet, måste kännas bra.
Tycker förresten att den passar alla åldrar!
Ha en fin helg!

Vida sa...

Älskar den texten.. den är underbar. Tack för påminnelsen.

Kramen

Helene sa...

Tycker att den är fantastisk!

Hoppas att allt är bra med dig.

Ha en superhärlig helg!!

Kramkram, Helene

Fröken Fräken sa...

Den är ju jättefin, oavsett hur gammal man är! Jag gillar den även i den där hawaiianska versionen, det blir skönt gung i den!