onsdag 23 mars 2011

Borta för en stund

Lämnade bloggvärlden för en stund. Har helt enkelt inte hunnit med. Eller rättare sagt jag har inte prioriterat den. För visst är det så det är, det handlar om prioriteringar.

Men det är skönt att ha bloggen, att få skriva ned sina tankar och funderingar. Att lära känna andra på ett annorlunda sätt. Att slippa sina egna och andras förutfattade meningar i det första mötet.
Att inte utgå från utseende, rörelsesätt, dialekt, situation eller något annat som syns på ytan.
Så mycket lättare att knyta nya kontakter. Få ynnesten att ta del av en liten bit av andras liv.

Att stärkas av varandras kommentarer och glada tillrop.

Kanske skulle "the real world" vara lite mer som bloggvärlden?
Åtminstone den del av bloggvärlden där jag lyckligtvis befinner mig. Den utan dömande och elaka kommentarer.

8 kommentarer:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Vad kul att du är tillbaka!

Du får gärna dela med dig, det gör mig bara glad.

Ha en skön kväll!

Fröken Kråknäs på vift sa...

Du har så rätt ännu en gång!
I bloggvärlden möter man människor på ett annat sätt än irl. Det är på något sätt självklart att stötta och inspirera varandra istället för att slå sig fram på andras bekostnad. Jag tar nog med mig det ut i vardagslivet också att försöka finnas till istället för att ta plats.

Kramar Katarina

Hildas hem - Sofia sa...

Det är så kloka ord. En värld som bloggvärlden vore inte så dumt :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Sv: Visst är frågorna härliga!

Ha en skön kväll!

Stina Glaas sa...

Till och med solen kan bli ett "måste och borde" ibland. La mig på soffan istället och blundade och tänkte att DET var precis rätt just då. :-)

Det är rätt skönt att vara mer i vardagen utanför datorn ibland. Men man tappar många kontakter känns det som om man inte är aktiv hela tiden. Och det känns lite tråkigt. Så jag är väldigt glad för kommentaren jag fick av dig. :-)

Trevlig helg!! :-)

Helene sa...

Åh, vilket härligt inlägg! Jag tycker precis som du :)

Hoppas att får en BÄST helg.

Kram!

Den nakna coachen sa...

Hej tjej!

Skönt att du lyssnar på dina egna behov och prioriterar det som är viktigast för dig.

Men det är ändå trevligt att du är tillbaka tycker jag.

Hoppas att du får en skön dag.

Kram
Linda

Min plats i solen sa...

Du är så klok Anneli och jag kan bar ainstämma i dina tänkvärda ord. Speciellt nu då jag själv precis har haft en välbehövlig paus. Ibland behöver man dra sig tillbaka lite och får tid att tänka, känna och fokusera på annat. Men det är skönt att återvända in i den värmande bloggvärlden som vi båda har turen att tillhöra.

Jag är glad att du hade en givande paus men ännu gladare över att du är tillbaka i etern igen. För jag behöver min dos av klokhet och värme från dig vännen. :)

Kram