onsdag 8 september 2010

Är tankens kraft så stor?

Jag har förstått att tankens kraft är stor, men kanske inte hur stor? Fick ett nyhetsbrev från Kreativ Insikt i mejlboxen idag. Det handlade om mål, målbilder och funderingar kring när det är bra och när man helt enkelt ska flyta med. I nyhetsbrevet beskrevs en övning som gjorde att jag höjde på ögonbrynen!

"Har du försökt att lyfta en hel människa med endast fyra personers pekfingrar? Det går inte. Inte när vi provar första gången. För vi tror ju inte att det går. Det ska ju inte gå!Men om alla vi fyra som ska lyfta först fokuserar på en bild i vårt inre, en bild där vi ser hur vi tillsammans lyfter den här människan ur den stol hon sitter i – då går det!"

Kan det verkligen fungera? Blir onekligen nyfiken på att försöka, men vilka tokiga människor känner jag som skulle kunna tänka sig att testa tillsammans med mig....?

1 kommentar:

Stina Glaas sa...

Spännande övning!
Har du bestämt om du vill vara med på pysselstafetten? :-) Om du redan svarat ber jag om ursäkt för att jag missat det. Det har varit mycket med planerandet. :-)