fredag 3 september 2010

Armbandsbyten

Illa, illa - jag har fått byta handled för armbandet*, minst en gång per dag de sista dagarna. Innan dess gick det länge utan byte.

Vad det beror på? Ja, kanske en tuff vecka. Nämnde något om att vi inte skulle vara mer sjuka på ett tag..... Gick la si så där;-)
D har haft 40 graders feber sedan i måndags och inte ätit något sedan frukosten i måndags. Igår fick han besöka läkare som genast skickade iväg honom på lungröntgen. De konstaterade lunginflammation, så nu hoppas vi att det vänder.

Tänk alla dessa fantastiska ensamstående föräldrar som arbetar heltid, tar hand om flera barn och hus. Hur får de det att gå ihop - utan att trasas sönder?
Känner mig själv sliten efter en ynka vecka med mycket på jobbet och totalt barn- och hemansvar.

Ska pussa lite extra på honom när han blir frisk och kry;-) Det är allt bra skönt att han finns och att han finns här hos mig!!

Känns riktigt gött att det är helg!

*Se tidigare inlägg om du undrar vad yrar om;-)

3 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Jag fattar inte heller hur ensamstående klarar av det, även om det blir på ett annat sätt när man är själv - sambon reser en del, men som tur är sällan många dagar på raken. Och blir Fröken Löken dessutom sjuk när jag är själv med henne går jag nästan sönder av oro.

Fundera ett par dagar till på pysselstafetten. Det vore kul om du vore med, men det viktigast är att du känner att det ger dig energi och/eller att du orkar. :-) Om du vill kan du få ett sent datum. (Och är det någon tröst har jag själv inte kommit på vad jag själv ska bidra med än!! Det är så mycket med planeringen och många mail och bloggkommentarer. Jag ska tänka i helgen. :-) )

Hoppas du får en avkopplande helg!
Kram!!

Anonym sa...

Stackare som har lunginflamation. De är inte att leka med. Hoppas att han snart mår bättre.

Tack för din fina kommentar inne hos mig och lycka till med armbandet. de är en riktigt bra idé.


Kram

Helene sa...

Vidarebefordra mina "pigga-på-dig-tankar".

Håller för övrigt med dig (som vanligt :) ensamstående är fantastiska!

Vill gärna överlämna en award till dig. Ta emot - men bara om du vill!(Om du inte vill så är det helt OK.) Välommen till mig och hämta i så fall.

Kramar,
vi hörs!