tisdag 28 september 2010

En sån dag!

Jag brukar akta mig noga från att arbeta för mycket;-)
Livet är så mycket mer!

Med gott samvete bestämde jag mig därför att jag var värd en lugn dag, efter några intensiva veckor!

Lämnade barnen och skjutsade D. till jobbet. Sen styrde jag kosan mot stan och min inbokade ansiktsbehandling. Det var skönt!

En kort vända på stan för att inhandla lite yogite - hösten är ju här. Dags att mysa med kryddigt te!

Sen bar det av till jobbet. För att jobba? Nej - för att gå på lunchpasset. Efter samma pass förra veckan hade jag träningsvärk ända till fredag/lördag;-)

Efter en skön behandling och ansträngning av kroppens muskler - var det dags att jobba! En hel timme hann jag med innan det var dags att hämta barnen;-)

Vi åkte och hyrde en film, kröp upp i soffan och tittade.
Går minst lika bra en tisdag som en fredag!!

Kan tänka mig fler sådana dagar!!

5 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Låter som en underbar dag! :) Det var du verkligen värd! :)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Lotta

Helene sa...

Klokt. Och härligt!! :) Jag strävar också dit...

(Och förresten - eftersom onsdag kallas lill-lördag så är ju faktiskt tisdag "lill-fredag" också :)

//Kram!

Helene sa...

Klokt. Och härligt!! :) Jag strävar också dit...

(Och förresten - eftersom onsdag kallas lill-lördag så är ju faktiskt tisdag "lill-fredag" också :)

//Kram!

Outi sa...

Tänk om fler gjorde som du! Visst skulle det väl öka antalet lugna och tillfredsställda människor, mindre jäkt, färre konflikter, mera glädje i vardagen...

Kram, Outi

NjutVarjeDag sa...

Lotta: Tack!!

Helene: Sträva inte bara - se till att unna dig det också;-)

Outi: Ja! Tänk om vi kunde dämpa hysterin lite. Men om vi börjar med att föregå med gott exempel - så finns det säkert fler som inspireras och tar efter!