onsdag 15 september 2010

Vita dörrlister och flow

Det blev målning av dörrlister igår. Skönt att inte tänka - bara göra. Få ägna sig åt någonting, slippa tänka på allt annat. Att vara inne i det jag gör.

Är det det som kallas "flow"?

Jag har upptäckt att jag kan hitta "flow" i olika saker, det behöver inte vara otroligt roliga och intressanta saker för att skapa känslan. För mig handlar det mycket om att vara här och nu - att inte tänka på det som ska göras sen. Att kunna slappna av i det jag gör.

Fram för fler dörrlister och mer flow!

Skönt att slippa prestationskrav också - listerna ska bli vita och det finns inte så många sätt att göra det på;-)

Vilken tur är finns det ett antal dörrkarmar kvar att måla vita;-)
Tänka sig - jag inte tänkt på det förrut...... Att de är en gåva - dessa dörrlister som ska målas vita.....

1 kommentar:

Stina Glaas sa...

För några veckor sen målade en rackarns massa bräder som skulle upp runt fönstrena på stugan vi bygger. Och jag tyckte precis som du att det var så otroligt skönt att göra något som krävde typ noll tänk. Bara göra. Ingen prestation, inget klurande och trixande. Bara måla. Lugn och ro. :-)