torsdag 13 januari 2011

En bit på väg

I tisdags var det dags för sista kurstillfället i engelskakursen.

Konstaterade på vägen dit att det har hänt en del sedan starten i höstas. Jag har blivit av med ett hjärnspöke!

Ett hjärnspöke som hade greppet över mina läppar. Så fort spöket hörde engelska röt han till åt läpparna att dra ihop sig till ett hårt streck. De fick absolut inte släppa fram något.
Om läpparna någon gång vågade trotsa spöket och ändå mjukna lite och släppa fram några ord fick de genast en uppläxning! Vad var det för konstiga ord som kom ut, så där kan det ju inte låta! Är det inte bäst att göra som jag säger nästa gång...!!!

Behöver jag säga att det är rätt skönt att ha kastat ut spöket??

Frågan är vilken kompis till honom som jag ska slänga ut härnäst;-) Det var inte alls svårt - bara man har bestämt sig. De verkar ganska stora och svåra att få fatt på, men de är egentligen små, stackars varelser som det inte är mycket med.


Tro mig! Testa själv så får du se!

6 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Vilken härlig inställning! Gäller att se spökena i vitögat och skrämma iväg dem...
Ha en skön helg!

Min plats i solen sa...

Härligt Anneli! Bra jobbat och vad härligt att ha blivit av med ett hjärnspöke. Heja dig!

Själv har jag idag utmanat en av mina stora rädslor - att åka hiss. Jag klarade det och jag klarade det helt själv. Känner mig riktigt stolt och unnade mig en blombukett för mitt mod. ;)

Ha en fin helg kära du och sköt om dig!

Kram Lotta

Anonym sa...

Nästa spöke kanske heter tyska.
Kram Mor

Outi sa...

Grattis till bedriften! Du kan ju alltid korrekturläsa mina korta inlägg på engelska :) Jag har fått besök av en del som inte kan svenska...

Lycka till med spökjakten!
Kram, Outi

Outi sa...

Jag glömde ju - eftersom du frågade: Mantorp Gym öppnar kl 5.30 på vardagar. Passar perfekt att börja dagen där. Därifrån tar det bara några minuter att köra till jobbet. Sen flyter dagen på som vanligt :)

Kram, Outi

NjutVarjeDag sa...

LisaMatilda: Det är bara att buss på, gäller bara att inte kämpa mot för många samtidigt.

Lotta: Bra kämpat!! Visst är det konstigt vilka spöken vi har ibland. Och dessa typer av spöken, är det ju oftast inga problem att överleva - det är verkligen bara i huvudet det sitter.

Mamma: Ja, vem vet. Men jag tror nog att mountainbike i skogen eller inlines är större spöken.
Framförallt att göra det utan att tro att jag ska slå ihjäl mig.
Vi får se vad det blir....!

Outi: Riktigt korrekturläsningsnivå har jag kanske inte nått till ännu...;-)
Härligt! Vara på gymmet halv sex...., dit har jag en bit kvar;-)

kram till er alla!!