fredag 19 november 2010

Kastar bort Jantelagen

Idag tänkte jag kasta Jantelagen långt, långt bort!

Jag tänker vara stolt och glad över mig själv.

Igår kväll hade jag ett föredrag inom det otroligt sexiga ämnet fjärrvärme och ny prismodell;-) Det var drygt 60 pers som lyssnade.

Efteråt kommer 5 stycken fram till mig och talar om för mig vad bra de tyckte att jag var! Blir glad! Ännu gladare blir jag när jag själv funderar på hur ofta man går fram och tackar en föredragshållare. Då ska det vara riktigt bra. Och det är sällan på den här typen av ämnen.

Så nu är jag stolt och glad!!

Samma sak hände för några månader sedan när jag höll ett antal föredrag/workshops.

Och vet ni vad det härligaste är?

När jag var liten var jag så blyg. Jag trivdes bäst bakom mammas kjolfåll (hur ofta hon nu hade kjol.....?). Under min studietid tyckte jag inte alls om att stå inför publik och prata. Nu tycker jag att det är kul!!

Så återigen! Utmana rädslorna!
Det kan bli något riktigt bra av det!

Jag har en underbar helg framför mig! Hoppas att du också har det!

4 kommentarer:

Outi sa...

Jantelagen förtjänar att begravas i något dammigt arkiv, för att sen bara tas fram som ett skrattretande exempel på hur någon tänkte förr.

Du är en stjärna som håller föredrag och lyckas engagera dina lyssnare så till den grad att de kommer fram och berömmer dig!

Njut!!! Av allt!!!

Kram, Outi

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Du har så rätt, den där jantelagen kan vi begrava någonstans för den hör verkligen inte hemma i vårt samhälle.

Sträck på dig och var stolt vännen för DU är en inspirerande människa. Du har så mycket klokt att säga och dela med dig av. :)

Ha en fin söndag kära du!

Kram Lotta

NjutVarjeDag sa...

Outi och Lotta: Tack!
Som vanligt så bleknar upplevelsen efter ett par dagar. Det var just därför jag skrev ned den, för att påminnas när jag tittar bakåt.
Några dagar efter, är tanken: "äsch det var väl inget speciellt".
Det verkar som jag får sparka Jantelagen ännu längre nästa gång;-)

kram
Anneli

Stina Glaas sa...

Vad härligt! :-D