torsdag 25 november 2010

Samtal

Idag på lunchen försökte jag locka med någon av de "vanliga" promenadkompisarna på en tur, men lyckades inte.
Men istället fick jag sällskap av en annan kollega.

Det resulterade i en trevlig promenad i snöyra och minusgrader. Promenaden blev längre än vad vi planerat från början - troligen beroende på att vi båda tyckte att det var ett trevlig och givande samtal.

Jag tror vi alla mår bra av att öppna sinnena. Att möta nya människor, att tala med andra än de som vi alltid talar med.
Och då menar jag inte ytligt mingelsnack - utan de där samtalen som dyker djupare än så.


Jag fick mersmak!
Testa du med - bjud in till ett längre samtal med någon som du annars bara pratar ytligt med!! Jag är säker på att du lär dig något nytt under samtalet!

Inga kommentarer: