måndag 15 november 2010

Kreativitet

Har önskat mig mer kreativitet och skapande i mitt liv på sistone.
I helgen fick jag en stor dos av just detta!!

Helgkurs i "Kreativa smycken".
Har arbetat med glasfusing och läder. Vilken lyx att få sitta och skapa koncentrerat i två dagar.
Önskar att jag unnande mig fler sådana stunder hemma (men det behöver inte var två dagar i sträck;-)).

Mycket vill ha mer. Efter kursen i lördags, när barnen hade krupit till säng, gömde jag mig i källaren resten av kvällen. Det resulterade i en tapetserad tavla.

Och snart kan man börja pyssla inför jul. Bara att hålla kreativiteten igång.


Blev glad igår kväll!

Mitt inlägg om Tre grodor, det om att inte bara tänka utan även göra, resulterade i att en gammal vän ringde. Hon hade läst inlägget och blev inspirerad – istället för att bara tänka tanken så lyfte hon luren och ringde!
Nu återstår att se om jag klarar av samma sak en annan gång;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har också inspirerats av din grodberättelse! Nu sätter jag upp orden på kylskåpet för att påminna mig varje dag om att det är dags att hoppa!

Min plats i solen sa...

Vad roligt att kunna inspirera någon annan och extra kul att det dessutom kom tillbaka till dig själv med ett överraskande samtal. Härligt! :)

Vilken rolig och kreativ helg du har haft Anneli. :) Det är väl ofta så att när man väl kommer igång är det svårt att sluta. När inspirationen flödar. Och visst är det skoj att julen står bakom knuten och det på något vis öppnar upp för än mer pyssel och kreativitet. :)

Ha en fin dag!
Kram Lotta

Stina Glaas sa...

Ja, jag får se det som om jag hjälper Tomten. :-D Började på boken igår när den kom, men kom sen på att jag först ska avsluta de två andra jag läser, så det inte blir fler oavslutade projekt här hemma. Är mycket i en "göra klart"-fas just nu. Mkt skönt!

Härligt att läsa om hur det kom in mer kreativitet och skapande i ditt liv. :-) En av de böcker jag läser just nu är Creative Bloom av Jennifer Swift och idag har jag läst om inspiration och hur man inspireras på olika sätt. *boktips* ;-) (Lite mer Tomtehjälp. ;-) )
Kram!!

NjutVarjeDag sa...

Anonym: Tänk vad lite "chic lit" kan göra;-) Lycka till med hoppandet och tack för påhälsningen!

Lotta: Japp - nu satsar vi på julen!

Stina: Tack! Boktips är alltid välkommet! Skriver upp ned på boklistan!

Varm kram till er alla tre!