torsdag 4 november 2010

Skapande

Är riktigt sugen på att göra något kreativ. Att skapa med mina händer.
Men perfektionisten i mig lägger krokben.

Vill bara skapa. Inte tänka, inte behöva åstadkomma ett perfekt resultat.

Men jag har svårt att skapa saker som jag inte kan använda. Det kanske är det jag behöver öva på?
Går det lättare om jag utgår från att det jag skapar ska slängas. Då borde prestationsångesten minska.....

Å andra sidan gäller det då att inte känna att det är slöseri med tid - jag gör ju inget vettigt.....

Hmmm....., sitter jag och gnäller över att jag kan prioritera tid och resurser och göra vad jag vill??
Japp - sådana är tydligen mina problem;-)

3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Ibland behöver man kanske bara skapa för sig själv. För att man vill och kan. Strunt samma om det inte är något som du kan använda, det kan ju skänka dig glädje iallafall. :)

Ha en fin helg du kloka bloggvän!

Kram Lotta

Outi sa...

Känner igen mig precis :)

Kram, Outi

NjutVarjeDag sa...

Lotta: Jag vet ju så väl att du har rätt - men varför är det så svårt... ;-)
Men övning brukar ju ge färdighet!

Outi: Ska vi ta och utmana varandra i skapande utan mening;-)?


Se nu till att ha en toppen helg bägge två!!

kramar
Anneli