onsdag 24 november 2010

Var kom den ifrån?

Plötsligt så kom den bara. Den stora tröttheten. Anade den igår - men efter ett hårt träningspass kände jag mig pigg igen.

Men idag verkar den ha slagit till igen. Jag gillar inte att vara trött. Så vad kan jag göra åt det?
Googlade lite och hittade några tips om hur jag kan lura mig själv:


  • Jag ska le! För när jag ler skickas det signaler till hjärnan som säger "glad" och så känner jag mig gladare
  • Jag ska sträcka på mig - det triggar igång positiva känslor.
  • Jag ska undvika att läsa negativa ord - idag ska jag fokusera på positiva, uppiggande ord.
  • Jag ska umgås med personer som är glada och pigga. Mina "spegelneuroner"gör tydligen att min hjärna känner empati och "härmar" andra människors ansiktuttryck.

Tipsen kommer från Må bra

Here I come;-)

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Jag känner igen den där känslan när den där stora tröttheten slår till. Jag hoppas att du piggnar till snart och får din energi tillbaka. Ett annat tips också för att bli av med tröttheten är det gamla beprövade knepet med sömn. Kan hjälpa me än vad vi tror. ;)

Ta hand om dig kära du!

Kram Lotta

NjutVarjeDag sa...

Lotta: Tack och lov brukar den oftast försvinna lika snabbt som den kom! Idag känns det bättre, inte tipptopp - men bättre!!

kram
/Anneli