torsdag 12 augusti 2010

Energi tack!

Bild hämtad från: www.kreativinsikt.se


Känner mig tömd på energi. Behöver tanka!

Svämmar över av saker som jag vill göra. Blir frustrerad. Fastnar i funderingarna över vad jag ska göra och inget blir gjort. Bara "måsten".

Blir bara tröttare av de vardagliga sysslorna som behöver utföras. Kanske det är mer rätt att strunta i dem en stund och istället göra något roligt......

Kanske ett klassiskt "börja jobba"-uppvaknande?! Vi har inte längre hela dagarna på oss att göra vad vi vill.....

Dags att tjuren vid hornen. Ikväll ska jag se till att göra något som ger mig energi. Berättar imorgon vad det blev. Litet eller stort - men något ska det bli!!


Räknas detta inlägg som ett gnäll? Ska jag byta armbandet? ;-)

3 kommentarer:

Helene sa...

Det är inte gnäll, tycker jag. Trött, ledsen eller less måste man få vara. Men... om du ÄLTAR bekymret så blir det gnäll :) (Så kör vi nu.)

Såg den fina bilden från Kreativ Insikt. Har du sett deras bildspel? De ger energi! Helt underbara!

Andra enkla "snabbmetoder" för att fylla på med energi tycker jag är att gå ut på prommenad eller duscha. Då glider mycket av den jobbiga energin av... Och AAAANNNNDAASSS :)

Kramkram, Helene

Stina Glaas sa...

Oj, nu beskrev du allt min vardag till punkt och pricka!! :-D Har känt på samma sätt: "Nä, nu gör jag något annat!" :-) Men dessvärre räckte energin inte riktigt till, så jag får väl satsa på lite mer sömn, så att jag orkar göra kul saker de kommande dagarna. :-)
Kram!

NjutVarjeDag sa...

Helene:
Bra definition på gnäll! Jag fick samma svar därhemma jag undrade. Och jag tycker att det gäller för det man säger om sig själv - men att gnälla på andra bakom rygg m.m., det är inte okej ens första gången.
Gillar verkligen Kreativ insikt - men tar mig alltför sällan tid att titta på bildspelen - men de är underbara!!

Stina: Har en känsla av att det brukar vara så här när hösten tar vid. När vi väl har ställt in en annan "våglängd", (vardagsvåglängden) kommer det att lösa sig igen.
Det väljer jag att tro!