onsdag 4 augusti 2010

The Worry Stone

För många år sedan fick jag en gåva av en vän som varit på Irland. En Worry Stone. Det är meningen att man ska hålla den i handen och "gnugga" tummen i en hålighet som finns på stenen. Det ska hjälpa till att få oron att försvinna.

Det jag gillar mest med denna sten - är texten på baksidan av förpackningen:

”Why worry?
There are only two things to worry about;
either you are well or you are sick.
If you are well, then there is nothing to worry about:
but if you are sick; there are two things for you to worry about;
either you will get well or you will die.
If you get well, then there is nothing to worry about.
If you die: then there are two things to worry about;
either you go up or down.
If you go up, then there is nothing to worry about.
But if you go down you will be so busy shaking hands with old friends you don’t have time to worry”.

Den är lite tuff, men den får mig att tänka efter och jag ler varje gång jag läser den!

4 kommentarer:

Outi sa...

Underbar humor!!! Jag kan riktigt höra hur det låter när en irländare drar den där på en pub.

Jag skriver av den direkt. Kanske får jag användning av den på jobbet...

Kram, Outi
(professionell oroare)

Helene sa...

Haha, så galet bra!! (Jag sparar den också :)

//Kramkram, Helene.

NjutVarjeDag sa...

Ja - den ger helt klart lite perspektiv på tillvaron;-)

Hoppas allt är bra med er!

/Anneli

Lysande ögonblick! sa...

Den ger verkligen lite perspektiv. Gillar orden. Och det stenen symboliserar. :-)