måndag 30 augusti 2010

Skriv ett brev

Tänk förr....., då hade man brevvänner. Idag går allt så fort - finns det fortfarande någon som skriver brev?

Lite synd....., för visst blir du glad när du hittar ett brev i brevlådan. Ett brev där någon har skrivit ditt namn för hand på utsidan.

Saknar du att få brev? Skriv ett brev till dig själv. Skriv ned dina tankar och önskningar. Klistra igen kuvertet och lägg undan det och öppna det om ett, fem eller tio år.

Det som känns som avlägsna drömmar idag - kan mycket väl ha blivit verklighet om några år. Men risken är att du då har glömt att det är drömmar som har blivit uppfyllda. Att du inte ser det du har fått, utan bara ser det som nu ligger som avlägsna drömmar i fjärran.

Är lite sugen på att testa - men då måste jag formulera mina drömmar;-)

Det var Irene som har bloggen Feng shui - Harmoni i hemmet som gav mig idén. Hon har själv testat och hon blev överraskad när hon läste sitt brev 5 år senare.

6 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Låter som en kul idé. :-) Undrar bara var man ska förvara brevet, och hu man ska minnas att öppna och läsa det... :-)

NjutVarjeDag sa...

Mmmm, hamnade också i funderingarna kring var det skulle läggas och hur jag ska komma ihåg det.
En lösning kan vara att sätta en post it-lapp med en påminnelse längst bak i almanackan - som man sedan flyttar över till nästa almanacka när man byter.
Roligast vore att lämna det till någon som skickar det till dig om fem år. Men då gäller det att den personen kommer ihåg det.... Och inte är för nyfiken....;-)
/Anneli

Stina Glaas sa...

Ja, det är allt som oftast väldigt mycket i huvudet på de små. De har ju en hel värld att kartlägga och förstå sig på. :-) I Fröken Lökens huvud har det ofta varit så Proppfullt, att hon inte hört när vi pratat med henne. (Vi hann både kolla upp hörseln och prata om att man ska Svara när andra pratar, innan vi kom på hur det egentligen låg till. :-) )
Kram! :-)

Helene sa...

Jag har också testat en gång och förvånansvärt många saker hade hänt (till och med det mest osannolika!)

Jättekul att du ta upp det för jag behöver verkligen sätta mig ner och formulera mina önskningar/drömmar/förhoppningar igen, för just nu känns det lite förvirrat...

Jag tror ju rätt mycket på det här med attraktionslagen också... att det är möjligt att få det vi fokuserar på. Magi eller inte, men jag får nog snart intyga att det funkar... :)

Nej, nu har jag inte tid att skriva mer - här ska formuleras drömmar!! :)

Kramkram, Helene

Outi sa...

Jag kan bara intyga att det fungerar! Det är bara att uttala sina drömmar tydligt, så slår de in så småningom. Jag har fått både min sambo, huset jag bor i och mitt nuvarande arbete på det sättet. Men jag skrev inget brev, utan formulerade drömmarna för mig själv med jämna mellanrum.

Just nu tar jag en paus från drömmar och njuter av dem som slagit in :)

Kram, Outi

NjutVarjeDag sa...

Helene: Vad kul att det gav dig påminnelse och inspriation. Hoppas att du fick dina drömmar på pränt.
Tror också att mycket bygger på "attraktionslagen"!

Outi: Kul att höra att det har fungerat för dig - gör det ännu mer inspirerande för mig!
Men det är också viktigt att ibland luta sig tillbaka och njuta av det man har fått och inte hela tiden jaga nytt. Så NJUT PÅ!

kram