fredag 23 juli 2010

Alla goda idéer

Har haft en vän på besök. Vi kom att prata om hur mycket det är som vi tänker att vi borde (=skulle vilja göra), men som vi aldrig gör. Av olika, men nästan alltid dåliga ursäkter.

Vi funderar till exempel över att ta kontakt med gamla vänner, bjuda hem grannarna som man bara ser på sommarhalvåret på julglögg, bjuda ihop gamla klasskamrater till en träff eller ha en enkel grillfest i trädgården - med mycket folk - bara för att det vore kul.

Vi kom fram till att det ofta stannade vid tanken. Ofta av anledningen att vi var osäkra på hur personerna skulle ta det - skulle vi få ett ja eller nej? De skulle säkert inte vilja, de är säkert upptagna o.s.v..
Inte helt logiskt då vi samtidigt konstaterade av vi själva blev glada om någon kontaktade oss.

Och om det man nu får ett nej - hur farligt är det? Det behöver inte alls vara likställt med att de inte gillar mig, de kanske helt enkelt inte kan eller vill av helt andra orsaker. Men då har jag ju i alla fall testat - och det finns massor av andra som jag kan fråga istället.

Om jag bara gjorde en av tio saker som jag tänkte - skulle det hända massor;-)

1 kommentar:

Geta sa...

Har läst några inlägg hos dig nu efter ett litet blogguppehåll. Det kändes som om du träffade mitt i prick både med inlägget om kommmentarer, och det idag om allt man tänker. Det kändes skönt att det finns fler som tänker och funderar likadant. Men tänk att det ska behöva vara så krångligt. Vi kanske inte ska tänka så mycket utan bara göra!?
Ha en bra helg!
Kram.