torsdag 15 juli 2010

Nu gick det inte längre;-)

I förmiddags gick det inte längre;-)

Slut på slappandet. Dammsugning av hela huset, tvätt av kläder, byte av lakan, urplockning av diskmaskin, vikning av tvätt, tömning av papperskorgar.... Behöver jag fortsätta?

Och vad händer? Jo, jag känner att jag blir en mer "onöjd", rastlös och sur människa. Fråga mig inte varför - men så kändes det. Men genom en härlig avslutning av dagen balanserades den och blev en "BRA" dag.

Vi åkte till skogen och letade orienteringskontroller. Lekte tafatt med barnen längs stigarna och mumsade blåbär. Den härliga skogsturen avrundades med bad och lek för hela familjen.

3 kommentarer:

Helene sa...

Våra dagar verkar lite lika... Idag blev det ingen strand utan en del tvätt och disk - helt utan inspiration.

Men kvällen avslutades med (hemligt? :) bad med familjen, näck i "vår" sjö, helt för oss själva.

Mår gott ganska så gott nu...

Outi sa...

När det känns som att man MÅSTE diska (för att man använt alla tallrikar och inte längre har några rena kvar), då är det tråkigt. Men om man får gå omkring och skrota och göra ingenting, och "råkar" gå förbi diskbänken och diska några av bara farten, då kan det kännas helt okej. Konstigt?

Kram
Outi

Anonym sa...

Där skulle jag vilja var med.
Kram Gerd