onsdag 21 juli 2010

På knäfronten intet nytt

Tredje dagen med svullet knä. Men inget läkarutlåtande. När jag ringde igår och sa att det inte var någon förbättring - fick jag beskedet att först knapra piller, sedan läkarbesök.
Så sedan igår knaprar jag. Nu har jag inte ont längre och har lättare att röra mig, dock ser knät fortfarande likadant ut.

Nu när det inte gör ont längre, är det lättare att göra saker igen. Ägnar mig åt måleri av grindar och fönster. Sitter på en pall med penseln i handen och målar.

Skönt att göra något. Det är tufft att bara ligga still.

Paddelturen med tältövernattning, får vänta. Det kommer fler tillfällen!
Är glad att det bara är ett knä som protesterar, det finns så många som kämpar mot betydligt svårare motgångar och sjukdomar.

3 kommentarer:

Helene sa...

Åhhå, nu förstår jag känslan lite tror jag. Irriterande frustrerande att inte kunna påverka utan bara vänta och ha ont.

Skickar lite tålamod till dig, för det gissar jag att du kan behöva? :)

Håller tummarna för snabb förbättring!

Sis sa...

Hej!

Nu har jag varit på ett första besök hos dig, återkommer gärna :)

Hoppas ditt knä fort blir bättre!

Kramar

Anonym sa...

Men du... det är jobbigt även omdet "bara" är ett knä som krånglar.
Hoppas nu att det snart blir bättre.

Läste tidigare om dina bloggfunderingar och om kommentarer.

Jag hade mina avstängde ett bra tag då jag kände press på mig att svara alla som kommenterade.
Men nu struntar jag i det.

Det blir som det blir.
Å i bland läser jag bloggar utan att kommentera (vanligt!)


Men det jag egntligen skulle ha skrivit först var TACK för din fina komplimang.
Jag gillar bilder.
Ett sätt för mig att koppla av då jag är ute "på jakt".

Varm kram!