söndag 25 juli 2010

Bra början

Det känns bra. Efter pratet om allt man tänker man borde göra men inte gör - har jag bättrat mig.

Tidigare i somras träffade vi på vänner vid stranden, när vi skildes åt avslutades det med det typiska "det vore kul att ses - vi kan väl höras någon dag". Säkert många som känner igen strofen. Lätt att slänga ur sig - men det är sällan det blir något mer.....
Igår gjorde jag dock slag i saken och ringde till dem och idag har vi haft en trevlig dag med spel och mat!

Jag är dessutom stolt över att jag inte städade innan de kom!

Jag har också bjudit hem vänner lite längre fram för att umgås och klippa häcken tillsammans. Något jag också har funderat på. Varför vi inte gör tråkiga saker tillsammans med vänner istället. Det går både fortare och är roligare! Sen är det bara att turas om att vara hemma hos varandra, så att alla får hjälp.

Häng på! Vad kan du göra för trevliga saker - som du har tänkt på, men som inte har blivit av?

2 kommentarer:

Helene sa...

Hurra!! Jag har - efter att ha varit påväg i flera år, faktiskt - varit och hälsat på min barndomskompis i Göteborg. Det var hur kul som helst!! Hon och hennes sambo har fått en liten pojke så vi hade förmånen att få gosa med den lille tremånaderskillen också.

Det gjorde vi bra! ;)

//Kram, Helene

NjutVarjeDag sa...

Härligt Helene!
Nu när du har fått upp ångan är det bara att fortsätta;-)
Vad blir det härnäst?