söndag 11 juli 2010

Känslan har infunnit sig

När mejlen var rensade, pappren städade och jag gav mig iväg till landet för att hämta barnen hos mormor och morfar, kändes det ändå lite speciellt. Sommarlovskänsla!

Barnen hade inte saknat mig alls, trots att de varit borta i fem dagar. Otacksamt? Nej - jättebra! Då kan de uppleva saker och njuta av dem när de är borta, istället för att ägna kraft åt att önska sig bort.

Men de hade mycket att berätta för mig när jag kom;-) Blev full i skratt - munnarna gick verkligen i ett.

Idag har vi varit hemma - det är fönster som ska oljas och målas. Håller mig gärna hemma när det gapar tomma hål i fasaden..... Hade planerat en löptur, med det lockar inte när termometern pekar på 30 grader. Istället blev det en tur till simhallen. Jag kanske inte behöver säga att jag nästan var ensam där.... Men det var skönt - otroligt skönt att köra ett motionspass i en stilla bassäng. Så nu känner jag mig tillfreds och lugn igen;-)

Inga kommentarer: