tisdag 13 juli 2010

Vilken härlig dag!

Har haft en riktigt härlig dag med barnen.

Vi har varit vid sjön och badat större delen av dagen. Blir tveksam till om det är människobarn, mollusker eller fiskar jag har. Storasyster är hellre under än över vattnet. Hur hinner hon med att andas de korta ögonblick hon kommer upp till ytan? Lillebror är inte sen att haka på.... Simmar flera meter under vattnet - men nästan inte alls ovanför.... Det är så skönt att de känner sig trygga i vattnet!

När vi kom hem hamnade vi på rygg i gräset och studerade hur det blåa hålet på himlen blev mindre och mindre. Sen dansade barnen regndans tills regnet kom. De fortsatte sedan i hällande regn.... Ställde mig med näsan upp mot regnet och njöt av dropparna.

En dag helt fri från "nyttiga göromål". Och tänka sig - en underbar dag!
Ska komma ihåg det.

Onyttig dag = underbar dag!

3 kommentarer:

Helena, The Swenglish Home sa...

Så kloka ord! Jag tror jag skulle behöva lite fler 'onyttiga' dagar i mitt liv. Erkänner att jag inte är världsbäst på att ge utrymme för dem, i synnerhet inte utan en stor dos dåligt samvete som nafsar mig i nacken...

Vilken fin blogg du har, med många kloka ord!

Tack för din hälsning hos mig, så roligt att du tittade in!

Varma hälsningar,
Helena, The Swenglish Home

Unknown sa...

En sån härlig dag. Sådana behöver vi för att ladda batterierna :)
Kram Maria

Helene sa...

Fast nyttig dag för själen, gissar jag... :)

Ägnade också gårdagen åt sol o bad med barnen. Och jag så bara fötter, fötter, fötter... Barnen står nämligen på händer i vattnet. Nästan precis hela tiden! :)

Hoppas att du får en till härligt nyttigt onyttig dag!

Kram.