onsdag 14 juli 2010

Går som smort

Här har jag kämpat så länge och så är det så lätt;-)
Att ingen lärde mig tidigare att vara onyttig! Det är ju riktigt kul och skönt!

Vädret lovade mindre sol - med andra ord gjort för en biltur med familjen. Vi skulle titta på golfvagn och utemöbler - men det blev till min stora lycka även några loppisar!

Tror inte att min kära sambo riktigt förstår min fascination, men han lät mig hållas. Barnen däremot förstår mig lite för bra.....
- Mamma, får jag köpa den här?
- Mamma, vad kostar den här?

Det blev dinosaurier, ödlor och andra djur till barnen, ett griffeltavelhjärta, fem handgjorda keramikmuggar och ett fint ljusfat - för 135 kr. Som hittat!

Eller som den varma kommentaren sa igår - det kanske är kroppsligt onyttigt men själsligt nyttigt! Väljer att se det så!

Och nu....., nu blir det kroppsligt nyttigt också - för nu ska jag dra på mig joggingskorna!

Förresten - jag glömde "magtränaren" som ingick i de 135 kronorna. Den måste jag testa efter löpturen. Jag kan se två tänkbara resultat - antingen har jag ömma magmuskler imorgon eller så har jag en öm haka och lite färre tänder.....
Jag vet vilket jag föredrar!

Inga kommentarer: