måndag 19 juli 2010

Vad hände?

Just idag har jag insett hur underbart det är att röra på sig. Att använda kroppen. Att gå, hoppa, springa, dansa, simma, cykla och allt annat.

Jag är en aktiv människa - och här sitter jag nu..... Benet rekommenderat i högläge med svullet knä som gör ont i alla lägen. Men det får allt se till att vara en tillfällig överansträngning för snart vill jag skutta omkring igen. Förhoppningsvis är det bättre redan imorgon, så jag inte ens behöver besöka vårdcentralen. De pratade om att knapra inflammatoriska piller när jag ringde - men jag är ju inte så förtjust i sånt....

Kanske, kanske är det till och med lite nyttigt för mig att tvingas vara stilla en stund.


Tänkte imorse att det är lätt att vara glad och positiv när man mår bra och har ett bra liv! Det är inte lika lätt att veta hur jag skulle reagera om något tufft hände. Och jag vill inte testa!
Kan bara konstatera att det är lätt att vara klämkäck ibland - men att det är svårt att sätta sig in i hur andra har det.

Idag kan jag förresten sitta här framför datorn med gott samvete. För vad ska jag annars göra......

Inga kommentarer: