söndag 10 oktober 2010

Avbrott i vardagen

Nyss hemkommen från Dublin. En storstad med småstadskänsla. Lugnt tempo och trevliga människor. En skön helg!

Först hamnar vi vid Legoland istället för på Irland...... Vi får plötsligt höra att det är något fel på flygplanet och att vi måste landa. Ibland efterfrågar man spänning - men inte riktigt av den typen;-) Efter några timmars väntan kommer vi vidare mot Dublin.

Framme på flygplatsen sent torsdag kväll och bara en taxifärd kvar till hotellet. Vi tjejer tar en egen taxi, mamma och svägerskan sätter sig bak. Jag tar sikte på framsätet på passagerarsidan och undrar varför chauffören svansar efter.
Just ja....., vänstertrafik och ratten på andra sidan. Tjejerna där bak skrattar gott....
Chauffören tycker att det är lite väl att jag knappt hinner landa innan jag ska ta hans jobb....

Väl på väg börjar en mobiltelefon ringa och chauffören börjar leta efter sin telefon. Efter några signaler inser jag att jag har satt mig på hans telefon. Tar fram den och lämnar över den. Nytt asgarv från baksätet.....;-)

Chauffören konstaterar bara att "you are trouble".....

Därefter gick det mesta bra och vi hade en trevlig helg!!

Nu gäller det bara att behålla känslan och kämpa emot ekorrhjulet!

Inga kommentarer: